گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

مقام امن و می بیغش و رفیق شفیق *** گرت مدام میسر شود زهی توفیق
گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

مقام امن و می بیغش و رفیق شفیق *** گرت مدام میسر شود زهی توفیق

نامه به یک خواهر زاده

این مطلب و همینجوری که داشتم وب گردی می کردم لینک به لینک،َپیدا کردم به نظرم جالب اومد

و هرچند شاید پیش از این خونده باشیدش ام گذاشتم

آماندای عزیز:
تولد ۱۸ سالگیت مبارک. چقدر این دوره بلوغت قشنگه! حالا دیگه کسی واسه استفاده ۲۴ ساعته از موبایل و اینترنت سرزنشت نمی کنه. مامانت بهم گفت که چیزای رو که تو این سالها یاد گرفتم واست بنویسم. کی به حرف مامانت گوش می کنه؟ عوضش اینها رو یادت باشه.

۱. هیچوقت, هیچوقت, هیچوقت کاری رو نکن که دلت نمی خواد.
۲. نسبت به مذهب متعصب نباش. شاید چیزی که تو رو بالا می بره مسیح نباشه.
۳. نترس از اینکه از خودت تعریف کنی.
۴. کاری بکن که اعتبارت اونقدر خوب بشه که تا ۲۵ سالگی بتونی واسه خودت خونه بخری.
۵. قبض هات رو همیشه به موقع بده.
۶. به جاهای که دوست داری ببینی سفر کن.
۷. به بزرگترها و پیرها توجه کن. اونها خیلی تنها هستن.
۸. اونقدی الکل بخور که معتاد نشی. اگه بهت بگم ماری جوانا نکش, گوش می کنی؟
۹. پسرها واسه صکص* هر چیزی بهت می گن. سعی کن تا جای که می تونی تسلیم نشی.
۱۰. سعی کن امسال دست کم شش ماه تنها زندگی کنی تا ببینی آماده شدی واسه اش یا نه. اگه نشده باشی هم کسی سرزنشت نمی کنه.
۱۱. تنت رو به کسی بسپار که دوسش داری و میدونی دوستت داره.
۱۲. حرفهای بقیه هیچ ارزشی نداره.
۱۳. واسه اینکه دوستات رو نگه داری, راز دار باش.
۱۴. به قول دخترم, این اصلا مهم نیست که چقدر زشتی. مهم اینه که همیشه نی نی کوچولوی خوشگل مامانتی.
۱۵. همیشه یاد باشه که تو ویژه ترین آدم رو این سیاره ای.
۱۶. روشنی راه زندگیت رو پیدا کن. میتونه مذهبت باشه, روحت باشه, سوادت یا عشقت.
۱۷. همیشه واسه خونوادت وقت بذار. اگه اونها نبودن تو هم الان اینجا نبودی.
۱۸. دو تا کارت اعتباری واسه ات کافیه. سعی کن همیشه کمتر از نصفش رو بدهکار باشی.
۱۹. همیشه از ک ا ن د و م  استفاده کن.
۲۰. شروع کن واسه بازنشستگی پس انداز کردن. حتی اگه یه دلار تو ماه باشه.
۲۱. کالجت رو شروع کن. نه برای مدرک که برای آشنای با عقاید مخالف.
۲۲. هر روز ورزش کن و هشت تا لیوان آب بخور.
۲۳. یاد بگیر مردم رو ببخشی.
۲۴. این دنیا واسه همه مردم جا داره. پس سعی نکن جای کسی رو بگیری.
۲۵. بزرگ شدن تنها داروی درد خودشناسی هست. بدستش می آری.
۲۶. هیچوقت یادت نره که یه خاله بزرگتر داری که آماده هست به حرفات گوش بده.
۲۷. یادت هم نره که همیشه واسه هرچی یه " بسه دیگه " وجود داره. حتی واسه حرفهای من.

بازم تولدت مبارک. دوستت دارم.
Aunt Pammy

نظرات 27 + ارسال نظر
مهدی اسدی پنج‌شنبه 8 آذر 1386 ساعت 19:05 http://masadi.blogsky.com

ابنکه آدم بره دوره دوم اخراج شه بهتر از اینه که به خاطر اینکه به دوره دوم برسه لباسه یکی دیگه رو تنش کنه

لباس خودم بود
پس گرفتم تازه اشم چرا می خواهی بین علما اختلاف بیاندازی

علی اکبر پنج‌شنبه 8 آذر 1386 ساعت 19:13 http://www.hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
مطلب جالبی بود
ممنون که پیش دستی کردی و لینکم رو گذاشتی فامیلیم عبدلی هستش.
شما هم لینک شدی
موفق باشی
به روز شدم

مرسی

نغمه جمعه 9 آذر 1386 ساعت 10:00 http://N

نغمه جمعه 9 آذر 1386 ساعت 10:01 http://naghmehdanesh.persianblog.ir

اصلا خودت کجا می نویسی؟/ من هم می لینکم تو رو همشهری! راستی نکند فامیل هم باشیم؟

فامیل بعید نیست

احسان تقدسی جمعه 9 آذر 1386 ساعت 12:51

ما اومدیم. سر زدیم و کامنت هم گذاردیم . برای اینکه رند بشه منم دو-سه جمله که واسه خودم مهمه میگم:

۲۸- پیامبر اکرم فرمود:بهترین سخن یاد خداست..
۲۹: امام کاظم فرمود: حق را بگو اگرچه نابودی تو در آن باشد...
۳۰-به خاطر خوشامد رفیقت حق را زیر پا نگذار....

مرسی اما هم کم می ایی هم شیرینی نمی دی هم همیشه کامنت نمی گذارید

نرگس جمعه 9 آذر 1386 ساعت 14:03 http://nniki.persianblog.ir

جالب بود.ولی بعضی از نکاتش باهم در تضاد بود! :)
در ضمن خوب روشی برای فیلتر نشدن به کار برده بود!D:

اصلا تضاد نداشت خواهر
ایرانی همیشه راه فرار و خوب پیدا می کنه

نغمه جمعه 9 آذر 1386 ساعت 15:57 http://naghmehdanesh.persianblog.ir

من ایکنا

احسنت

وای از دست این تیکه مهدی اسدی....
مطلبت جالب بود امیر جون

مرسی
حمید تو هم تو که باید با ما باشی اخوی

نجمه جمعه 9 آذر 1386 ساعت 17:04 http://najmename.persianblog.ir


- شیرینی خورون تموم شد. بعدشم اول هدیه میگیرم بعد شیرینی میدم..!
- نرگس استثنا بود.. به خاطر همه کمکهاش تو شروع وبلاگ نویسی..**(وووو...!)
- تلافی کردی دیگه.تیکه...!؟!

... مطلب قشنگی بود... خیلی ...

باشه
این که شما می گی همزمانه
من شیرینی می خواهم
همین کی بیام اونجا

همسر آینده(نهال) شنبه 10 آذر 1386 ساعت 01:03 http://ma2nafar.blogsky.com

سلام
دارم از پست قبلی میخونم!بذار...

خولب می خونی برو کامنت بگذار

نغمه شنبه 10 آذر 1386 ساعت 10:59 http://naghmehdanesh.persianblog.ir

ورزشی؟ یا...؟

آذر شنبه 10 آذر 1386 ساعت 13:22 http://azarjazayeri.blogfa.com

سلام
درسته دیر به این نتیجه رسیدم اما از قدیم گفتن ماهی رو هر وقت از آب بگیری میشه خورد !
راستی مرسی از اینکه سرک به مطالب من کشیدی
در ضمن اگه اشکال نداشته باشه لینکتون کنم

پس زود برو ماهی رو سرخ کن
من و نرگس و نجمه رو دعوت کن بیاییم بخوریم

روزنامه نگار شنبه 10 آذر 1386 ساعت 14:11 http://rooznamenegaram.blogfa.com

عجب!
داداش ماروبسی به فکر فرو بردی ها!
می گم اگه ما هم زمانی که ۱۸ سالمون شد یکی پیدا می شد این چیزهارو بهمون بگه الان کلی از کارهارو نکرده بودیم و کلی کار رو که اصلا طرفش نرفتیم انجام داده بودیم!
ای دل غافل که ۱۰ سال از ۱۸ سالگیمون گذشت و هنوز خیلی چیزها هست که بهمون نگفتن!
امیر به خدا باید دور سر بچه های حوزه خودمون بگردیم که بعضی حرفها اصلا توشون نیست به خدا!
این بچه های حوزه حمل ونقل بعضی هاشون خیلی نخاله اند.من یکی رو که حسابی کلافه کردن با حرفهای خاله زنکی شون.

علی اکبر شنبه 10 آذر 1386 ساعت 15:54 http://www.hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
مرسی که اومدی پیشم
من توی مجله کاری نمی کنم فقط یکی از علاقه مندان مجله هستم.
موفق باشی

به هر حال امیدوارم موفق باشی

نگین بهکام شنبه 10 آذر 1386 ساعت 21:37 http://neginbehkam.blogfa.com

سلام رییس . جالب بود اما توقع نداشتم تو بلاگ تو از این سخنان آنچنانی بخونم . عجیب بود

علیک سلام
قدم رنجه فرمودید
چه عجب شما کجا اینجا کجا
چرا عجیب مگه ما چی شکلیم؟!
اشکال نداره شناختت و بیشتر کن بعدشم سطح توقعت ببر بالا
کم دست کم گرفتی!

غزل شنبه 10 آذر 1386 ساعت 22:07 http://ghazalesharghi.blogfa.com/

سلام
خوشحالم که بهم سر زید
بازم از این کار ها بکنید!!!
راستی قبلا توی سال های نه چندان دور گذشته هم از نوشتنم تعریف کرده بودید(البته اگر واقعا خوب نوشته باشم و تعارف نکرده باشید)
البته فکر نمی کنم یادتون بیاد الانِ
اما به هر حال خوشحال می شم گاهی بهم سر بزنید و نظرتونو بدید

سلام چشم حتما خدمت می رسیم
یادم نمی اد
راستش نمیدونم شخصیت واقعی تون کی هست اگر خواستید بفرمایید
من از کسی الکی تعریف نمی کنم با کسی هم تعارف ندارم
پس به طور حتم قابل تعریف بودید که من گفتم چیزی به جز واقعیت نبوده

همسر آینده(نهال) یکشنبه 11 آذر 1386 ساعت 00:53 http://ma2nafar.blogsky.com

میگم این همه خصوصیات خوب داشتی چرا تا حالا ربوده نشدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یه پرینت از پست پایین گرفتم(البته اون تغییراتو حذف کردم!)،شب عروسی ات با دسته گل واست میفرستم!!! البته واس تو نه ها!! واسه عروس خانم!!!!!!!!!!!!!

کشف نشدم

راستی نکنه الان ربوده شدم

اهای بکی من و نجات بده
کمک

همسر آینده(نهال) یکشنبه 11 آذر 1386 ساعت 00:53

مرسی که نوشتی!

انجام وظیفه بود

روزنامه نگار یکشنبه 11 آذر 1386 ساعت 14:15 http://rooznamenegaram.blogfa.com

سلام
به روزم یه سر بزن

سر زدم
مرسی خبر می کنی

ساناز کاظمی یکشنبه 11 آذر 1386 ساعت 14:26 http://www.sheadrokh.ir

سلام مطلب جالبی بود
کاش ولی اسم دختره آماندا نبود سامانتا بود
موفق تر باشی

مسخره چرا ادر سایت اشتباه می زنی
شایدم سامانتا بود
راست بیشتر بیا اینجاا هرچی فکر می کنم قصه سامانتا را یادم نمی اد

نغمه یکشنبه 11 آذر 1386 ساعت 17:09 http://naghmehdanesh.persianblog.ir

همشهری بنویس دیگه!

چشم

همسر آینده(نهال) یکشنبه 11 آذر 1386 ساعت 22:07 http://ma2nafar.blogsky.com

بسکه عجولی!!!!!!!!!!
این کامنت قبلیت نبود:
سلام برو بابا من با هات حرف نمی زنم به خاطر تو کلی بازی کردم بعد تو کامنت نمی گذاری
حالا بعدا حالت و می گیرم
پاسخ:
نوشتم به خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

تو پست قبلی بود!!! من حتا یه کامنتت رو هم پاک نکردم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱هیشوقت!!!!!!!!!!

آفرین
اما من به این کارا کار مدارم
باید تایی کنی اونم منو زود

همسر آینده(نهال) یکشنبه 11 آذر 1386 ساعت 23:37

حالا به نظرت من باید در جواب این: اصلا تو کی هست کجا کار می کردی که حالا داری می ری یه جای دیگه ،کامنتت چه احساسی پیدا کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

جواب بده

امیرهادی دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 08:54

بند های ۹ و ۱۹ به شدت مکل اخلاقی داشتند سایر بندها خوب بودند... بهتره اگر میشه بندهاشو بیشتر کنید.

در مورد اسمم هم چیکار کنم؟ خب دو روزه داره در میاد یه کم صب کن را بیافته بی صاب! حالا این همه رو ول کردی رفتی چسبیدی به اون عیب کوچولوی کوچولولی کوچولو؟ بعدم از فردا شب درست می کنمتون ... صب کنید ... این چند وته هی آمدید کامنت های تهییج کننده گذاشتید چیزی نگفتم، بازر وصل بشه این اینترنت بی صابم ... حال همتونو می گیرم

مشکل تکذیب می کنم
مودب باش بی صاب یعنی چی قباحت داره آقا

غزل دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 13:53

سلام
من غزلم
مسافر مشرق زمین
معرفی باشه برای بعد
البته زیاد هم مهم نیست بیشتر خوشحالم که وبلاگتونو پیدا کردم و از این طریق با شما ارتباطمو حفظ می کنم
مرسی واقعا که بهم سر می زنید از این بابت جدا خوشحالم

شرایط نابرابر من نمی دونم کی بیدی
اما باشه هر وقت دوست داشتی بگو کی هستی
اما من بازم می ام

نجمه دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 17:40

... بابا مهربون.. پس موندنمو یجورایی مدیون شما م!!

باشه. به قنادی محل سپردم زاغ سیاتو چوب بزنه هر وقت گذرت به میرزای شیرازی افتاد خودش جعبه شیرینی رو بده دستت.. البته به شر ط تموم نکردنش تا در روزنامه و رعایت بند اول از پاسخ نامه صفحه نظراتت... بعدشم تو که از همه شیرینی میخوای فکر اضافه وزنت نیستی..!؟!

چه کنیم دیگه ما مهربونیم دیگه
اگر امنت باشه که خیالتون راحت باشه
بعدگه من چقدر شیرینی می خورم

تیکه می اندازی ممنظورت اینکه من چاقم دیگه
باشه به سرباز سابق اسلام توهین می کنی
من شیرینی می خواهم از تو اون نرگس
زود باشید

یک همکار چهارشنبه 21 آذر 1386 ساعت 14:17

سلام
اگه ناراحت نمی شی یک چیزی بگم
مطلبی از خودت نمی گی .همش می خواهی کپی برداری کنی . پسرم حرفهای قشنگ خوبه از خود آدم باشه مخصوصا کپی برداری نکن.
حالا که منو نمی شناسی یک چیز دیگه هم بگم
ولی از حق نگذریم مطلب جالبی بود
حالا چند وقته ازت خبر نیست کجایی پسر جان ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد