گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

مقام امن و می بیغش و رفیق شفیق *** گرت مدام میسر شود زهی توفیق
گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

مقام امن و می بیغش و رفیق شفیق *** گرت مدام میسر شود زهی توفیق

تعریف کاربردی بازاریابی

در دانشگاه استنفورد، استاد در حال شرح دادن مفهموم بازاریابی به دانشجویان خود بود

 

 

  شما در یک مهمانی، یک دختر بسیار زیبا رو می بینین و ازش خوشتون میاد، بلافاصله میرین پیشش و می گین :"

 

من پسر ثروتمندی هستم، با من ازدواج کن"،

 

به این میگن بازاریابی مستقیم

 

شما در یک مهمانی به همراه دوستانتون، یک دختر بسیار زیبا رو می بینین و ازش خوشتون میاد، بلافاصله یکی از دوستاتون میره پیش دختره، به شما اشاره می کنه و می گه:" اون پسر ثروتمندیه، باهاش ازدواج کن"،

 

به این میگن تبلیغات

 

شما در یک مهمانی، یک دختر بسیار زیبا رو می بینین و ازش خوشتون میاد، بلافاصله میرین پیشش و شماره تلفنش رو می گیرین، فردا باهاش تماس می گیرین و می گین: "من پسر ثروتمندی هستم، با من ازدواج کن"،

 

به این میگن بازاریابی تلفنی

 

شما در یک مهمانی، یک دختر بسیار زیبا رو می بینین و ازش خوشتون میاد، بلافاصله کراواتتون رو مرتب می کنین و میرین پیشش، اون رو به یک نوشیدنی دعوت می کنیین، وقتی کیفش می افته براش از روی زمین بلند می کنین، در آخر هم براش درب ماشین رو باز می کنین و اون رو به یک سواری کوتاه دعوت می کنین و میگین: " در هر حال، من پسر ثروتمندی هستم، با من ازدواج می کنی؟"،

 

به این میگن روابط عمومی

 

شما در یک مهمانی، یک دختر بسیار زیبا رو می بینین که داره به سمت شما میاد و میگه: "شما پسر ثروتمندی هستی، با من ازدواج می کنی؟ " ،

 

 به این می گن شناسایی علامت تجاری شما توسط مشتری

 

شما در یک مهمانی، یک دختر بسیار زیبا رو می بینین و ازش خوشتون میاد، بلافاصله میرین پیشش و می گین: "من پسر ثروتمندی هستم، با من ازدواج کن"، بلافاصله اون هم یک سیلی جانانه نثار شما می کنه،

 

به این میگن پس زدگی توسط مشتری

 

شما در یک مهمانی، یک دختر بسیار زیبا رو می بینین و ازش خوشتون میاد، بلافاصله میرین پیشش و می گین: "من پسر ثروتمندی هستم، با من ازدواج کن" و اون بلافاصله شما رو به همسرش معرفی می کنه،

 

 به این می گن شکاف بین عرضه و تقاضا

 

شما در یک مهمانی، یک دختر بسیار زیبا رو می بینین و ازش خوشتون میاد، ولی قبل از این که حرفی بزنین، شخص دیگه ای پیدا می شه و به دختره میگه: "من پسر ثروتمندی هستم، با من ازدواج کن"

 

به این میگن از بین رفتن سهم توسط رقبا

 

شما در یک مهمانی، یک دختر بسیار زیبا رو می بینین و ازش خوشتون میاد، ولی قبل از این که بگین: "من پسر ثروتمندی هستم، با من ازدواج کن"، همسرتون پیداش میشه،

 

به این میگن منع ورود به بازار

 

برگرفته از گروه  iran mba

جزئیات آئین نامه اعطاى تسهیلات بانکى براى خریدسهام


 
303255.jpg
چندى پیش در ستاد اجرایى اصل ۴۴ طرحى به تصویب رسید که ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات براى خرید سهام بلوکى در اختیار شرکت هاى سرمایه گذارى و هلدینگ قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار«ایران» این مصوبه در راستاى ظرفیت سازى بازار سهام و اجراى هر چه بهتر اصل ۴۴ به تصویب رسید و شرکت بورس اوراق بهادار تهران نیز به همین منظور پیش نویس آئین نامه اعطاى تسهیلات بانکى به شرکت هاى سرمایه گذارى و هلدینگ را تهیه کرد و هم اکنون براى تصویب به بانک مرکزى ارسال شده است.?تا پس از تصویب در شوراى پول و اعتبار، اجرایى شود. پیش بینى مى شود که با اجرایى شدن این طرح شرکت هاى سرمایه گذارى دوباره درصدر معاملات بورس قرار گیرند و تنوع سبد سهام این دسته شرکت ها سبب افزایش ارزش گذارى و قدرت جابه جایى سهام مى شود.
البته تاکنون رقم دقیقى از سود این تسهیلات اعلام نشده است اما گفته مى شود به احتمال زیاد این رقم کمتر از ۷ درصد خواهد بود و این تسهیلات از محل صندوق ذخیره ارزى پرداخت خواهد شد.
این آئین نامه در ۱۲ ماده و یک تبصره تنظیم شده است که در ماده اول آن آمده است: تسهیلات موضوع این آئین نامه، فقط به شرکت هاى سرمایه گذارى و هلدینگ و براى خرید بلوک هاى عمده (بیشتر از ۵ درصد) سهام شرکت هاى دولتى مشمول واگذارى در قالب اجراى سیاست هاى کلى اصل ،۴۴ پرداخت خواهد شد.
ضمن این که شرکت هاى سرمایه گذارى و هلدینگ پذیرفته شده در بورس براى دریافت این تسهیلات در اولویت هستند و پس از آن شرکت هاى سرمایه گذارى بزرگ غیربورسى متعلق به بخش خصوصى و شرکت هاى سرمایه گذارى متعلق به بخش عمومى قرار دارند. بر این اساس بررسى صلاحیت اعتبارى شرکت هاى سرمایه گذارى براى دریافت تسهیلات، با بانک عامل و مشمول مقررات عمومى بانک ها است. بانک مى تواند علاوه بر بررسى هاى معمول اعتبارى، ضوابط دیگرى همچون ارزش پرتفوى، تعداد سهامداران، پذیرفته بودن در بورس، سابقه مدیریت و عملکرد شرکت را مدنظر قرار دهد.
همچنین سقف کل اعتبار اعطایى به هر شرکت معادل سرمایه پرداخت شده آن خواهد بود مشروط بر آن که نسبت کل بدهى به دارایى هاى شرکت با احتساب تسهیلات اعطایى، از۶۵ درصد بیشتر نشود. تسهیلات اعطایى، حداکثر معادل ۷۰ درصد از ارزش هر معامله خواهد بود و خریدار باید حداقل ۳۰ درصد از ثمن معامله را به صورت نقدى پرداخت کند.
در یکى دیگر از مواد این آئین نامه آمده است: بانک پس از تأیید صلاحیت متقاضى، سقف تسهیلات اعطایى را به شرکت بورس اوراق بهادار تهران و سازمان خصوصى سازى اعلام مى کند و بورس بر اساس سقف تعیین شده و همچنین پرداخت نقدى خریدار، اجازه شرکت در خرید سهام عرضه شده را براى شرکت سرمایه گذارى صادر مى کند.
بر این اساس بورس، ارزش سهام خریدارى شده توسط شرکت سرمایه گذارى را به بانک اعلام کرده و همزمان سهام خریدارى شده را به نفع بانک وثیقه مى کند. بانک موظف است به محض دریافت تأییدیه بورس، نسبت به واریز رقم اعلام شده به حسابى که سازمان خصوصى سازى اعلام مى کند یا حساب شرکت سپرده گذارى مرکزى اوراق بهادار و تسویه وجوه، اقدام کند.
و نحوه انجام معامله و تعیین قیمت سهام واگذار شده تابع مقررات جارى بورس اوراق بهادار تهران است.
همچنین کارمزدهاى معاملاتى و مالیات متعلقه، به صورت نقدى، حسب مورد از خریدار یا فروشنده دریافت خواهد شد و کارمزد تسهیلات اعطایى موضوع این آئین نامه، معادل نرخ مصوب شوراى پول و اعتبار است.
ضمن این که ۲ درصد کارمزد، از محل درآمدهاى حاصل از واگذارى اعتبارى سهام، به عنوان جبران ریسک اعتبارى به بانک پرداخت خواهد شد و خریدار، تسهیلات دریافتى و سود متعلقه را حداکثر ظرف ۵ سال و در اقساط مساوى به بانک پرداخت خواهد کرد.
همچنین به منظور اعطاى فرصت به خریداران براى تجدید ساختار و افزایش بهره ورى شرکت هاى خریدارى شده، بازپرداخت اقساط پس از دوره تنفس یک ساله آغاز خواهد شد.
در ماده آخر این آئین نامه آمده است آزادسازى بخشى از سهام که اقساط آن پرداخت شده است، با تأیید بانک مجاز است.
برگرفته از ایران

افزایش معافیت مالیاتی شرکت های بورسی


 
303018.jpg


رئیس سازمان بورس گفت: پیش نویس دستورالعمل اعطاى تسهیلات براى خرید سهام در بورس تهیه شده است و براى تأیید به بانک مرکزى ارسال شده است.
على صالح آبادى رئیس سازمان بورس گفت: براى عرضه سهام شرکت هاى ایرانى در بورس هاى خارجى مذاکراتى با بورس مالزى انجام دادیم و تاکنون آئین نامه و دستورالعمل پذیرش شرکت مادر آنجا را، تهیه کردیم و یک کار گروه تشکیل شده است تا ابتدا شرکت ها که شرایط اولیه را احراز مى کنند و بیشترین قابلیت انطباق با دستورالعمل پذیرش در بورس مالزى دارند را انتخاب کند و در مرحله بعد با مدیران عامل و سهامداران عمده آنها براى عرضه سهام این شرکتها در صورت تمایل مذاکرات بیشتر و اقدامات عملى را انجام دهد.
سخنگوى سازمان بورس یادآور شد: علاقه مدیران شرکت?ها اهمیت بالایى در تحقق این هدف دارد چرا که اگر اراده واقعى در بین آنها نباشد، تمایلى براى تطبیق شرایطى همچون رعایت استانداردهاى بین المللى حسابدارى و سایر شرایط پذیرش نخواهند داشت و موجب شکست این طرح مى شوند. وى در رابطه با این که در صورت پذیرش سهام کدام سهامداران در بورس هاى خارجى عرضه مى شود بیان کرد: تاکنون این مسأله به طور واضح مشخص نشده است و امیدواریم با پیشرفت این برنامه و همچنین دریافت پیشنهادات از سوى صاحبان سهم و فعالان بازار دولت در مورد آن تصمیم گیرى شود.
عضو هیأت مدیره سازمان بورس در ادامه از افزایش مزیت هاى پذیرش در بورس خبر داد و افزود: در حال حاضر شرکت هاى بورس از ۱۰ درصد معافیت مالیاتى بهره مى برند، اما سازمان بورس در حال رایزنى است تا مزایاى بیشترى براى آنها بگیرد. در همین راستا مى خواهیم افزایش معافیت هاى مالیاتى را به دولت پیشنهاد دهیم و امیدواریم پس از تأیید و تصویب در هیأت دولت در قالب یک لایحه به مجلس ارائه و تصویب شود و پس از آن شرکت هاى بورس از آن استفاده کنند.
سخنگوى سازمان بورس ادامه داد: همچنین در حال مذاکره با بانک ها هستیم تا براى شرکت هایى که در بورس پذیرش شده اند در ارائه تسهیلات مزیت قائل شوند و در اولویت قرار گیرند تا جذابیت هاى پذیرش در بورس براى شرکت ها افزایش یابد.
صالح آبادى خاطرنشان کرد: مدیرعامل شرکت بورس کالا به سازمان معرفى شده است و منتظر تأیید صلاحیت ایشان از سوى حراست بورس هستیم که پس از طى این مرحله صلاحیت ایشان تأیید و رسماً معرفى مى شوند. علت تأخیر پیش آمده هم طى مراحل ادارى آن است و مشکل خاصى دراین زمینه وجودندارد.
وى در رابطه با اعطاى تسهیلات به سهامداران گفت: پیش نویس یک دستورالعمل در این رابطه تهیه شده و به بانک مرکزى ارسال شده است. پس از تأیید آن در شوراى پول و اعتبار و بانک مرکزى اعطاى ۱۵۰۰ میلیاردتومان براى خرید سهام اجرایى مى شود.
صالح آبادى در ادامه ابراز امیدوارى کرد که در اوایل نیمه دوم سال جارى ازنرم افزار جدید بورس استفاده شود.
وى گفت: اما در حال حاضر نمى توان زمان قطعى براى اجرایى شدن آن مشخص کرد. هم اکنون این نرم افزار خریدارى شده است و امکانات سخت و نرم افزارى آن آماده شده است اما براى استفاده قطعى آن و تغییر سیستم معاملات ۳ فعالیت مهم باید انجام شود. مرحله اول تست نرم افزار است. این مرحله درحال انجام است و باید قبل ازتغییر سیستم باتوجه به حساسیت بسیارزیاد آن مشکلات احتمالى آن برطرف و پس از تأیید نهایى به سیستم معاملات وارد شود تا مشکل خاصى رخ ندهد.
سخنگوى سازمان بورس گفت: مرحله دوم بخش آموزش به کارگران، کارکنان بورس شرکت CDS و کارشناسان بورس است که این مرحله هم درحال انجام است و گروهى از کارکنان سازمان بورس درحال آموزش براى استفاده از این نرم افزار هستند.
آموزش کارگزاران هم پس از تکمیل نرم افزار انجام مى شود. مرحله سوم و آخر هم ارتباط بین نرم افزار جدید معاملات «اتوس» و نرم افزار فعلى است تا اطلاعات «تردینگ» در نرم افزار جدید و اطلاعات سهامدارى در نرم افزار فعلى به هم متصل شوند. رئیس سازمان بورس ایجاد معاملات الکترونیک را مستلزم فراهم شدن زیرساخت هاى آن دانست و تأکید کرد: این فرایند نیازمند هماهنگى و آمادگى بورس، کارگزار و بانک دارد و باید این روابط بین ارکان آن تعریف شود و با مساعدت بانک ها و راه اندازى نرم افزار جدید امیدوارم این بخش مهم اجرایى شود.
به نقل از ایران

بدون شرح!


  

  قبلا عکس بود الان لینکش رفته ببخشیید

استدلال منطقی

 
همه دانشمندان میمیرند و به بهشت میروند. آنها تصمیم میگیرند که قایم باشک بازی کنند. از بخت بد اینشتین اولین کسی است که باید چشم بگذارد. او باید تا 100 بشمرد و سپس شروع به گشتن کند. همه شروع به قایم شدن میکنند به جز نیوتن .
 
 
نیوتن فقط یک مربع یک متری روی زمین می کشد و داخل آن روبروی اینشتین می ایستد. اینشتین میشمرد :
1 2 3 - ............ . 97 98 99- 100
او چشمانش را باز می کند و میبیند که نیوتن روبروی او ایستاده است.
اینشتین بلا فاصله میگوید:  " سوک سوک نیوتن ". نیوتن انکار میکند و می گوید نیوتن سوک سوک نشده است . او ادعا میکند که نیوتن نیست .  تمام دانشمندان بیرون میآیند تا ببینند چگونه او ثابت میکند که نیوتن نیست.
نیوتن میگوید:  " من در یک مربع یه مساحت یک متر مربع ایستادهام... این باعث میشود که من بشوم نیوتن بر متر مربع... چون یک نیوتن بر متر مربع معادل یک پاسکال است ، پس من پاسکال هستم ، پس"سوک سوک پاسکال

اگر عمر دوباره داشتم

 

دان هرالد (Don Herold) کاریکاتوریست و طنزنویس آمریکایى در سال 1889 در ایندیانا متولد شد و در سال 1966 از جهان رفت. دان هرالد داراى تالیفات زیادى است اما قطعه کوتاهش «اگر عمر دوباره داشتم...» او را در جهان معروف کرد. بخوانید:

 

 

 

"البته آب ریخته را نتوان به کوزه باز گرداند، اما قانونى هم تدوین نشده که فکرش را منع کرده باشد.

 

اگر عمر دوباره داشتم مى کوشیدم اشتباهات بیشترى مرتکب شوم. همه چیز را آسان مى گرفتم. از آنچه در عمر اولم بودم ابله تر مى شدم. فقط شمارى اندک از رویدادهاى جهان را جدى مى گرفتم. اهمیت کمترى به بهداشت مى دادم. به مسافرت بیشتر مى رفتم. از کوههاى بیشترى بالا مى رفتم و در رودخانه هاى بیشترى شنا مى کردم. بستنى بیشتر مى خوردم و اسفناج کمتر. مشکلات واقعى بیشترى مى داشتم و مشکلات واهى کمترى. آخر، ببینید، من از آن آدمهایى بوده ام که بسیار مُحتاطانه و خیلى عاقلانه زندگى کرده ام، ساعت به ساعت، روز به روز. اوه، البته منهم لحظاتِ سرخوشى داشته ام. اما اگر عمر دوباره داشتم از این لحظاتِ خوشى بیشتر مى داشتم. من هرگز جایى بدون یک دَماسنج، یک شیشه داروى قرقره، یک پالتوى بارانى و یک چتر نجات نمى روم. اگر عمر دوباره داشتم، سبک تر سفر مى کردم.

 

اگر عمر دوباره داشتم، وقتِ بهار زودتر پا برهنه راه مى رفتم و وقتِ خزان دیرتر به این لذت خاتمه مى دادم. از مدرسه بیشتر جیم مى شدم. گلوله هاى کاغذى بیشترى به معلم هایم پرتاب مى کردم. سگ هاى بیشترى به خانه مى آوردم. دیرتر به رختخواب مى رفتم و مى خوابیدم. بیشتر عاشق مى شدم. به ماهیگیرى بیشتر مى رفتم. پایکوبى و دست افشانى بیشتر مى کردم. سوار چرخ و فلک بیشتر مى شدم. به سیرک بیشتر مى رفتم.

 

در روزگارى که تقریباً همگان وقت و عمرشان را وقفِ بررسى وخامت اوضاع مى کنند، من بر پا مى شدم و به ستایش سهل و آسان تر گرفتن اوضاع مى پرداختم. زیرا من با ویل دورانت موافقم که مى گوید: "شادى از خرد عاقل تر است".

 

اگر عمر دوباره داشتم، گْلِ مینا از چمنزارها بیشتر مى چیدم

 

ماریه حیرانی یادش گرامی۲

اینم مژگان صانعی نوشته بود تو دنیای اقتصاد

در سوگ یکی از بهترین دختران ایران زمین

 

باید او را می‌دیدی. ماریه را می‌گویم. آن دختر دوست داشتنی و خبرنگار روزنامه ابرار اقتصادی. در حوزه‌‌های بورس‌‌های کالا از جمله کشاورزی، فلزات و نفت همه او را می شناسند. بهترین بود در صداقت، مهربانی و پشتکار.

هنوز باورم نمی‌شود حتی اگر گوینده خبر پرکشیدن ماریه حیرانی، یکی دیگر از دوستان خبرنگار باشد.

خبر، دهان به دهان، خبرنگار به خبرنگار و روزنامه به روزنامه می‌چرخد، دوستی از ایرنا زنگ می‌زند، آن یکی از صبح اقتصاد. قرار بود بیاید گرگان همایش بورس کشاورزی. نیامد و رفت. پرکشید. صبح دیروز زنگ زدم به تلفن همراه ماریه، برادرش جواب داد و گفت ماریه رفته مسافرت.

هنوز نمی‌دانست. من هم آن وقت ندانستم. نه باورم نمی‌شود. منتظرش هستم از در بیاید و بخندد و بعد شعر بخوانیم و به قدر لحظه‌ای، خبرنگار حوزه اقتصادی بودن را فراموش کنیم.

کلمه از ذهن می‌پرد، قلم از دست. بهترین بود. یکی از بهترین دختران‌ ایران زمین. ماریه را می‌گویم ماریه حیرانی را.

دوست خوب ما متولد 1357‌ و حدود 3 سال بود که در روزنامه ابرار اقتصادی قلم می‌زد، این را نوشتم به خاطر یادآوری دبیر گروه خبر روزنامه‌مان که گفت بنویس که بود و چه کرد.

چه فرق می‌کند، پرنده رفته است. حالا فقط صدایش مانده روی بهت قلمی که نمی‌داند چه بنویسد

 

 

 

حیف فقط همین عکس و ازش دارم