گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

مقام امن و می بیغش و رفیق شفیق *** گرت مدام میسر شود زهی توفیق
گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

مقام امن و می بیغش و رفیق شفیق *** گرت مدام میسر شود زهی توفیق

انگشت بازار لندن روی سهام پتروشیمى و مخابرات

 
مدیرعامل شرکت بورس گفت: بازار خارج از بورس لندن (AMI) براى عرضه سهام شرکت هاى پتروشیمى و مخابرات ایران در این بازار ابراز تمایل کرده است.
به گزارش «ایران» على رحمانى مدیرعامل شرکت بورس در جمع خبرنگاران گفت: این هفته براى تصمیم گیرى شرکت هاى تابلوى چهارم جلسه داشتیم و امکان دارد شرکت هاى جدیدى به ۸۹ شرکت قبلى اضافه شود.
وى افزود: آیین نامه انتقال شرکت هاى بورسى به تابلوى چهارم در حال تغییر است و دیگر شرکت ها را به دلیل اطلاع رسانى نامناسب به این تابلو منتقل نمى کنیم و فقط به تابلوى فرعى منتقل مى کنیم. چراکه برخى از شرکت ها براى این که از بورس اخراج شوند از روى عمد اطلاع رسانى نمى کردند، از این رو براى مقابله با این ترفند برخى شرکت ها که دیگر تمایل به حضور در بورس ندارند و حفظ منافع سهامداران جز آنها، تغییراتى در روند انتقال شرکت ها به عمل آمده است.
اخراج زیان ده ها
307839.jpg
مدیرعامل شرکت بورس از اخراج قریب الوقوع شرکت هاى زیان ده خبر داد و گفت براى شرکت ها که براى سومین سال پیاپى مشمول ماده ۱۴۱ تجارت هستند و شرکت هایى که تاکنون پس از پذیرش و درج سهم در بازار عرضه نکردند، به زودى از بورس اخراج مى شوند. در ادامه رحمانى از ابلاغیه اخیر بانک مرکزى خبر داد و گفت: از این پس بانک مرکزى به بانک ها اعلام کرده است که براى وثیقه گرفتن سهام شرکت ها براى پرداخت تسهیلات تابلوى آنها و میزان گردش مالى آنها را لحاظ کنند.همین مسأله سبب تحرک و اطلاع رسانى بهتر برخى شرکت ها که به تابلوى فرعى منتقل شدند، شده است.
وى با تأکید بر داشتن شاخص با معیارهاى بین المللى یادآور شد اصلاحاتى که روى محاسبه شاخص انجام شد با اعتراضاتى روبه رو شد چراکه مدیران شرکت هاى بورس معیار عملکرد مدیران سبد سهام و قراردادهاى بازارگردانى براساس شاخص کل (قیمت) بود. از این رو تصمیم گرفتیم که هم زمان ۲ شاخص را منتشر کنیم اما به رغم این که شرکت مدیریت فناورى اعلام کرد این امکان وجود دارد، نرم افزار فعلى نتوانست پاسخگو باشد.امیدواریم تا با راه اندازى نرم افزار جدید این اتفاق محقق شود.
سهام جدید در راه است
مدیرعامل شرکت بورس ازپذیرش سهام سرمایه گذارى امید در آینده اى نزدیک خبر داد و گفت: بانک سپه آمادگى خود را براى ارائه ۵۰ درصد تسهیلات براى خرید سهام این شرکت اعلام کرده است. ضمن این که پرونده پذیرش سهام شرکت هاى فولاد خوزستان، کویرتایر و مؤسسه مالى اعتبارى بنیاد به جریان افتاده است و پس از تأیید بانک مرکزى براى بنیاد سهام این شرکت ها به زودى پذیرش و عرضه مى شوند.
رحمانى خاطرنشان کرد، پذیرش ۲۱ شرکت نفتى آغاز شده است. برخى از آنها در حال اصلاح ساختار هستند و برخى دیگر شرایط عرضه را دارا هستند.
وى افزود: در سال گذشته براى سرمایه گذارى در بورس ۳۰۰ هزار دلار مجوز صادر شد. امسال هم یک سرمایه گذار آلمانى مجوز ۲۰۰ هزار دلار سرمایه گذارى را گرفته که هنوز اقدام به خرید نکرده است.ضمن این که برخى کارگزاران با فراهم کردن معاملات الکترونیک براى ایرانیان مقیم خارج سهام خریدارى مى کنند.
رحمانى از ارسال مجوز OTC (بازار خارج از بورس) به سازمان بورس خبر داد و گفت: در این رابطه منتظر مجوز شوراى عالى بورس هستیم که پس از امکان سنجى شروع مى شود.البته پس از آن برنامه پذیرش و عرضه صکوک را در دستور کار داریم.
مدیرعامل شرکت بورس گفت: تأمین سرمایه از طریق فروش سهام به سرمایه گذاران خارجى، گران ترین روش تأمین منابع مالى براى دولت به حساب مى آید چراکه در قبال سهامداران براى دولت تعهد ایجاد مى کند و آنها سالانه سود خود را در قالب ارز از کشور خارج مى کنند.وى ادامه داد، بورس تهران با بورس هاى مالزى، شانگهاى، بحرین و ترکیه تفاهمنامه امضا کرده است که مالزى و شانگهاى فقط در رابطه با تبادل اطلاعات اما براى پذیرش متقابل در حال مذاکره با بورس دوبى و بحرین هستیم و براى عرضه در بورس استانبول هم برنامه داریم هرچند که این بازار پتانسیل بالایى ندارد.
خوشحالى ترک ها از عرضه سهام ایرانى
وى تصریح کرد: این اتفاق براى بورس ترکیه بسیار خوشایند بوده، چراکه مدیر این بورس در سفر به لندن پذیرش سهام شرکت هاى ایرانى در بین بورس را به عنوان یکى از مزایاى آتى بازار نام برده است.هرچندکه اولویت اصلى ما براى عرضه سهام در بورس هاى خارجى اول مالزى دوم امارات است.
مدیرعامل شرکت بورس درآمد محقق شده این شرکت را در ۴ ماهه اول سال، ۶۶ ریال اعلام کرد و افزود: 18 میلیارد درآمد کسب کرده و ۹۸۲ میلیون تومان سود خالص کسب شده است.
رحمانى همچنین از رشد ۱۲‎/۳ درصدى ارزش معاملات نسبت به سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: گردش معاملات سهام هم با رشد ۵‎/۴ درصدى روبه رو شدند و از ابتداى سال، ۴۰ هزار میلیارد ریال سود در بازار تقسیم شده است. و بورس در ۸۸ روز کارى شاهد ۹‎/۷ میلیارد سهم و ۱۹ هزار و ۹۵۰ میلیارد سهم و حق تقدم بوده است

نظرات 1 + ارسال نظر
سید مجید علوی یکشنبه 21 مرداد 1386 ساعت 21:11 http://www.nasle-bidar.blogfa.com

سلام به روزم با اصلاح طلب ! یا دوم خردادی مسئله این است؟!

http://www.nasle-bidar.blogfa.com/post-18.aspx
با تشکر[گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد