گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

مقام امن و می بیغش و رفیق شفیق *** گرت مدام میسر شود زهی توفیق
گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

مقام امن و می بیغش و رفیق شفیق *** گرت مدام میسر شود زهی توفیق

دانستن

همیشه داد میزنند دانستن حق مردم است و از این شعار های قشنگ

آخه مگه من جزءمردم نستم که نباید بدانم

دانستن حق مردم  آره اما به شرطی که من و تو منبع خبرش نباشیم

فقط زمانی حق مردم که ما شنونده باشیم

همین.

 ودیگر هیچ

اما منم می خواهم بدونم

به  هر قیمتی

می گه نمی خواهم بدونی

می گم باید بدونم

...

یاد ابوریحان بیرونی افتادم که دم مرگ  سوال می کرد  می گفت بدونم و بمیرم

یا ندونم و بمیرم؟

البته می دونم من کجا و ابوریحان کجا

                ***

من می خواهم بدونم

به هرحال یاد اون مثل افتادم که می گه مال آدم یه جا میره

ایمان هزار جا

 

              ****

گفتند خلایق که تویی یوسف ثانی                 چون نیک بدیدم به حقیقت به از آنی
 
شیرین تر از آنی به شکر خنده که گویم            ای خسرو خوبان که تو شیرین زمانی
 
تشبیه دهانت نتوان کرد به غنچه                         هرگز نبود غنچه بدین تنگ دهانی

صدبار بگفتی که دهم زان دهنت کام                  چون سوسن آزاده چرا جمله زبانی

گویی بدهم کامت و جانت بستانم                     ترسم ندهی کامم و جانم بستانی

چشم تو خدنگ از سپر جان گذراند                  بیمار که دیدست بدین سخت کمانی

چون اشک بیندازیش از دیده حافظ                      آن را که دمی از نظر خویش برانی

 

این ها رو حضرت حافظ گفت و مال من نیست

 

نظرات 14 + ارسال نظر
غریبه نبودم پنج‌شنبه 29 فروردین 1387 ساعت 00:23 http://غريبه شدم

بر در میکده از روی نیاز آمده ام
پیش اصحاب طریقت، به نماز آمده ام
از نهانخانه اسرار، ندارم خبری
به در پیر مغان صاحب راز آمده ام
از سر کوی تو راندند مرا با خواری
با دلی سوخته از بادیه باز آمده ام
صوفی و خرقه خود، زاهد و سجاده خویش
من سوی دیر مغان، نغمه نواز آمده ام
با دلی غمزده از دیر به مسجد رفتم
به امیدی هله با سوز و گداز آمده ام
تا کند پرتو رویت به دو عالم غوغا
بر هر ذره، به صد راز و نیاز آمده ام

مهناز پنج‌شنبه 29 فروردین 1387 ساعت 00:25 http://mahnaz79.persianblog.ir

یک مثلی هست که می گه حقیقت تلخ تو این زمونه اگه بخواهی به اون حقیقتی که حق مسلم توست برسی باید بهای سنگینی رو بپردازی.
اینم بگم هیچ کس نمی تونه آدم رو از اون چیزی که حقش محرم کنه.

نرگس پنج‌شنبه 29 فروردین 1387 ساعت 00:33 http://nniki.persianblog.ir/

میگم این شعرو قبلا یه جایی خوندم! تو نگو مال حافظه نه تو! :)
موافقم!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 29 فروردین 1387 ساعت 11:54

سلام همیشه نوشته های ساده و بی ریا به دل میشینه خوش باشید

مهدی پنج‌شنبه 29 فروردین 1387 ساعت 13:15 http://avili1361.blogfa.com

چه زود آپ کردی من تازه می خواستم سفارش کیک بدم

غزل پنج‌شنبه 29 فروردین 1387 ساعت 20:21

سلام ریس
تحویل نمی گیری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//

حمیدرضا طهماسبی پور جمعه 30 فروردین 1387 ساعت 01:59 http://hrtp.blogfa.com

احسنت آقا....
اگه نمیگفتی من فکر کردم خودت گفتی ها....

یه دوست قدیمی شنبه 31 فروردین 1387 ساعت 17:27

اگه ایمانی برای خودمون باقی بذاریم...جای دوری نمی ره...همین جا می مونه..
توی دلمون
توی نگاهمون
توی امیدهامون...
اگه ایمانی برای خودمون باقی بذاریم....هزار جا نمی ره...
چون جاش تو همین کوچه باغ های آرزوهامونه.....
نه توی حرفای این و اون...
نه بند خواسته های این و اون...
پس شاید ایمانی نمونده....

نغمه دوشنبه 2 اردیبهشت 1387 ساعت 08:48 http://www.naghmehdanesh.persianblog.ir/

هم ولایتی بی خیال پیر می شی ها!

مهدی اسدی دوشنبه 2 اردیبهشت 1387 ساعت 10:57 http://masadi.blogsky.com

کم پیدایی؟

نسرین دوشنبه 2 اردیبهشت 1387 ساعت 12:20

ابوریحان بیرونی چطوری ؟

نسرین دوشنبه 2 اردیبهشت 1387 ساعت 12:23

گفتی حافظ نیستی
اما ابوریحان که هستی !



احسان دوشنبه 2 اردیبهشت 1387 ساعت 18:04

دایی الان شنیدم که می خوای ماشین بگیری.اخه تو تا حالا پشت سه چرخه نشستی یه دفعه می خوایی ماشین بگیری چقدر خندیدم دایی بیا من هم کمکت می کنم پولا عیدیم رو میارم با هم بعد یه سه چرخه می خریم میریم تو خیابون دیگه عشق و صفا یعنی ته حال دنیا یه سیستم توپ هم روش می بندیم حال کنیم
یه ماشین هم سراغ دارم 500 تومن میده فقط بجا بنز 10 تن کار می کرده ماشین شاسی خوابیده است دیگه خواستی بگو

آذر دوشنبه 2 اردیبهشت 1387 ساعت 19:22 http://azarjazayeri.blogfa.com

یه مثل دیگه هم هست که می گه خواستن توانستن است
اما ربطش ...
نمی دونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد