گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

مقام امن و می بیغش و رفیق شفیق *** گرت مدام میسر شود زهی توفیق
گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

مقام امن و می بیغش و رفیق شفیق *** گرت مدام میسر شود زهی توفیق

سود سهام سرمایه گذاران خارجى ازمالیات معاف شد

306534.jpg
در حالى که این روزها بحث ورود سرمایه گذاران خارجى در بازار سرمایه داغ تر از همیشه است، رئیس سازمان امور مالیاتى از معافیت مالیاتى حاصل از سرمایه گذارى خارجى ها در شرکت هاى ایرانى خبر مى دهد.
به گزارش «ایران» بحث حضور پررنگ تر و سازمان یافته سرمایه گذاران خارجى در بورس تهران مدت هاست که مطرح مى شود، این موضوع به حدى پرطرفدار شده بود که درخواست هاى زیادى براى سرمایه گذارى در بورس تهران به سازمان سرمایه گذارى خارجى ارائه شد، حتى براى سهولت در این امر، اصلاحاتى در قوانین سرمایه گذارى خارجى صادر شد و شوراى بورس مصوب کرد که خارجى ها تا ۱۰ درصد ارزش بازار بورس مى ? توانند در بورس سرمایه گذارى کنند. با به جریان افتادن دوباره پرونده حضور شرکت هاى ایرانى در بورس ها خارجى و امضا موافقتنامه بین بورس ایران و مالزى، احتمال حضور قریب الوقوع سهامداران خارجى در بورس تهران افزایش یافته است.حضور سرمایه گذاران خارجى در بازار سرمایه ایران سبب افزایش حجم معاملات، افزایش تقاضا و عمق گرفتن بازار مى شود و علاوه بر ارتباط با سایر بازارهاى معتبر جهانى، سبب ترغیب سرمایه گذاران داخلى براى ورود به بورس مى شود. البته ورود پول خارجى ها مزایایى چون مشارکت در توسعه اقتصادى، تأمین منابع مالى، ارتقاى فناورى، توزیع مناسب سود وریسک، خلق فرصت هاى جدید شغلى و ارتقاى سطح کیفى آن را براى اقتصاد ایران به همراه مى آورد. در همین راستا هیأت دولت علاوه بر دستور کار قراردادن اصلاح آیین نامه سرمایه گذارى خارجى، مجوز بازاریابى بین المللى و داخلى را براى فروش اقساطى ۴۰ درصد سهام ۳ شرکت اصل ،۴۴ یعنى ایرالکو، فولاد مبارکه و ملى مس ایران را به سازمان خصوصى سازى داد.
تمام این مسائل از حضور قریب الوقوع و پررنگ تر سرمایه هاى خارجى ها در اقتصاد ایران بخصوص بازار سرمایه حکایت دارد. به گزارش روابط عمومى وزارت اقتصاد، على اکبر عرب مازار رئیس سازمان امور مالیاتى کشور در رابطه با پرداخت مالیات از سوى سرمایه گذاران خارجى گفت: خارجى هایى که خواهان فعالیت اقتصادى در ایران هستند باید به صورت شخصیت حقوقى به ثبت برسند تا اجازه فعالیت داشته باشند. وى افزود: گرفتن شخصیت حقوقى سبب حاکم شدن تمام قوانین کشور بر آنها خواهد شد و اگر سرمایه گذاران خارجى تنها مبادرت به خرید سهام شرکت هاى ایرانى کنند و تبدیل به سهامداران آن شرکت شوند، سهام و سود آنها از مالیات معاف خواهد شد.
رئیس سازمان امور مالیاتى تصریح کرد: این خریداران تنها نسبت به خرید سهام و کسب سود آنها اقدام مى کنند و این سود مى تواند از کشور خارج شود.
در همین حال نگرانى هایى مبنى بر واگذارى ثروت هاى ملى در کشور وجود دارد که مبادا این اتفاقات و خروج آن به اقتصاد کشور ضربه بزند. اما تحرکات جدید مجلس نمایندگان آمریکا حکایت از چیز دیگرى دارد. چراکه آمریکایى ها که این روزها از موفقیت هاى علمى و اقتصادى ایران ابراز نگرانى مى کنند و به هر نحوى در تلاش هستند که ایران را به انزوا بکشند، به تازگى طرح جدیدى براى خروج سرمایه از شرکت هاى خارجى فعال در ایران گذرانده است. ناراحتى آمریکایى ها از افزایش سرمایه گذارى خارجى در ایران به حدى است که حاضر شدند صندوق هاى بازنشستگى این کشور که نقش زیادى در بازارهاى مالى آمریکا دارند، متضرر شوند اما سرمایه ها از ایران خارج شوند.
نظرات 4 + ارسال نظر
بوسه یکشنبه 14 مرداد 1386 ساعت 00:10 http://www.bose.blogsky.com

سلام.امیدوارم حالت خوب باشه
********************
بی تو از آخر قصه ها می ترسم ، باور کن هنوز هم میشه به پاکی قصه های مادر بزرگ هجرت کرد...
تو بخوای هنوز هم میشه به کوچه ی پاک پروانه برگشت ...
بارون که بباره ، همون کوچه ی کوتاه بی کبوتر ، کفاف تکامل تموم ترانه هارو می ده...
***************
موفق باشی دوست گلم

آدمک باران یکشنبه 14 مرداد 1386 ساعت 02:36 http://adamakebaran.blogsky.com

خب اخه من نه از سرمایه سر در میارم نه سود نه سهام و نه ... و نه می خوام سر در بیارم...

رضا دوشنبه 15 مرداد 1386 ساعت 12:40 http://hoof.blogsky.com

سلام دوست عزیزم من آپم بهم ی سر بزن مطلبش از ی دوسته دوست دارم با دقت بخونی و نظرت رو بگی .منتظرتم دل منو نشکن .

سید مجید علوی دوشنبه 15 مرداد 1386 ساعت 19:32 http://www.nasle-bidar.blogfa.com

با سلام /به روزم با زوج جاسوس را چه قدرمی شناسید
http://www.nasle-bidar.blogfa.com/post-16.aspx
با تشکر...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد