گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

مقام امن و می بیغش و رفیق شفیق *** گرت مدام میسر شود زهی توفیق
گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

مقام امن و می بیغش و رفیق شفیق *** گرت مدام میسر شود زهی توفیق

پیغام گیر تلفن

با وجود داشتن ادبیات غنی فارسی چرا پیغام گیر تلفن ما باید جملاتی انگلیسی و یا کلماتی کلیشه ای را تحویل تلفن زننده بدهد. .

یکی از دوست خود که شاعری طنزپرداز است درخواست کرده بود برایش یک دوبیتی بسازد تا روی دستگاه پیغام گیر ضبط کند، ایشان هم این شعر را ساختند:

                  شرمنده از آنم که نباشم به سرایم / تا با تو سلامی و علیکی بنمایم

               گر لطف کنی نمره و پیغام گذاری / پاسخ دهم ای دوست به محضی که بیایم


اما کار به همینجا خاتمه پیدا نمی کند. درخواست دوست، راهنمای ذهن شاعر میشود که سری بزند به خانه شعرای پیشین و بیاندیشد که اگر حافظ و خیام و فردوسی و دیگران در عصر "انسرینگ ماشین" زندگی میکردند، چه کلامی روی دستگاه تلفن خود می گذاشتند.

                                                         
                                                     در منزل حافظ

         رفته ام بیرون من از کاشانه خود غم مخور / تا مگر بینم رخ جانانه خود غم مخور

               بشنوی پاسخ زحافظ گر که بگذاری پیام / آن زمان کو بازگردد خانه خود غم مخور
                                                  
                                              در منزل سعدی

از آواز دل انگیز تو مستم / نباشم خانه و شرمنده هستم

به پیغام تو خواهم گفت پاسخ / فلک گر فرصتی دادی به دستم


در منزل خیام

این چرخ فلک عمر مرا داد به باد / ممنون توام که کرده ای از من یاد

رفتم سر کوچه منزل کوزه فروش / آیم چو به خانه پاسخت خواهم داد


در منزل فردوسی

نمی باشم امروز اندر سرای / که رسم ادب را بیارم بجای

به پیغامت ای دوست گویم جواب / چو فردا برآید بلند آفتاب


در منزل مولانا

بهر سماع از خانه ام رفتم برون رقصان شوم / شوری برانگیزم به پا خندان شوم شادان شوم

می گو به من پیغام خود هم نمره و هم نام خود / فردا تو را پاسخ دهم جان تو را قربان شوم



در منزل منوچهری دامغانی

از شرم به رنگ باده باشد رویم / در خانه نباشم که سلامی گویم

بگذاری اگر پیام پاسخ دهمت / زان پیش که همچو برف گردد مویم
 


در منزل باباطاهر عریان

تیلیفون کِرده ای جانم فدایت / الهی مو به قربونِ صدایت

چو از صحرا بیایم نازنینم / فرستم پاسخی از دل برایت

منبع:http://jockali.blogfa.com

نظرات 4 + ارسال نظر
آدمک باران سه‌شنبه 9 مرداد 1386 ساعت 00:12 http://adamakebaran.blogsky.com

پیغام گیر تلفن تو کدوم مدلی یه ؛)

ندارم الان
قطع شده!

خدائی سه‌شنبه 9 مرداد 1386 ساعت 16:01 http://khodaei.blogsky.com

سلام دوست عزیز

پیغام شما :
امیر


سلام خسته نباشی
قالبت قشنگ و رومانتیکه کاملا.
اما قالب سنکین تو این صفحه نذیدم
اگر داری برام کامنت بگذار لطفا


در پاسخ باید عرض کنم که اگر طرح یا عکس خاصی دارید ارائه کنید تا برایتان قالب را آماده کنم...در ضمن قالبهای جدیدی نیز ساختم و اضافه کردم...شاید خوشت بیاد
موفق باشید


قالبهای رایگان بلاگ اسکای
http://khodaeitemplate.blogsky.com

بهنام سه‌شنبه 9 مرداد 1386 ساعت 16:15

خیلی جالب بود.من قبلا فقط مال فردوسی رو شنیده بودم.
ولی از شعر نو بیشتر خوشم میاد.

رضا چهارشنبه 10 مرداد 1386 ساعت 18:53 http://hoof.blogsky.com

سلام دوست عزیزم من آپم منتظر قدم های زیبات هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد