گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

مقام امن و می بیغش و رفیق شفیق *** گرت مدام میسر شود زهی توفیق
گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

گفته ها و نگفته های امیر آشتیانی

مقام امن و می بیغش و رفیق شفیق *** گرت مدام میسر شود زهی توفیق

افزایش معافیت مالیاتی شرکت های بورسی


 
303018.jpg


رئیس سازمان بورس گفت: پیش نویس دستورالعمل اعطاى تسهیلات براى خرید سهام در بورس تهیه شده است و براى تأیید به بانک مرکزى ارسال شده است.
على صالح آبادى رئیس سازمان بورس گفت: براى عرضه سهام شرکت هاى ایرانى در بورس هاى خارجى مذاکراتى با بورس مالزى انجام دادیم و تاکنون آئین نامه و دستورالعمل پذیرش شرکت مادر آنجا را، تهیه کردیم و یک کار گروه تشکیل شده است تا ابتدا شرکت ها که شرایط اولیه را احراز مى کنند و بیشترین قابلیت انطباق با دستورالعمل پذیرش در بورس مالزى دارند را انتخاب کند و در مرحله بعد با مدیران عامل و سهامداران عمده آنها براى عرضه سهام این شرکتها در صورت تمایل مذاکرات بیشتر و اقدامات عملى را انجام دهد.
سخنگوى سازمان بورس یادآور شد: علاقه مدیران شرکت?ها اهمیت بالایى در تحقق این هدف دارد چرا که اگر اراده واقعى در بین آنها نباشد، تمایلى براى تطبیق شرایطى همچون رعایت استانداردهاى بین المللى حسابدارى و سایر شرایط پذیرش نخواهند داشت و موجب شکست این طرح مى شوند. وى در رابطه با این که در صورت پذیرش سهام کدام سهامداران در بورس هاى خارجى عرضه مى شود بیان کرد: تاکنون این مسأله به طور واضح مشخص نشده است و امیدواریم با پیشرفت این برنامه و همچنین دریافت پیشنهادات از سوى صاحبان سهم و فعالان بازار دولت در مورد آن تصمیم گیرى شود.
عضو هیأت مدیره سازمان بورس در ادامه از افزایش مزیت هاى پذیرش در بورس خبر داد و افزود: در حال حاضر شرکت هاى بورس از ۱۰ درصد معافیت مالیاتى بهره مى برند، اما سازمان بورس در حال رایزنى است تا مزایاى بیشترى براى آنها بگیرد. در همین راستا مى خواهیم افزایش معافیت هاى مالیاتى را به دولت پیشنهاد دهیم و امیدواریم پس از تأیید و تصویب در هیأت دولت در قالب یک لایحه به مجلس ارائه و تصویب شود و پس از آن شرکت هاى بورس از آن استفاده کنند.
سخنگوى سازمان بورس ادامه داد: همچنین در حال مذاکره با بانک ها هستیم تا براى شرکت هایى که در بورس پذیرش شده اند در ارائه تسهیلات مزیت قائل شوند و در اولویت قرار گیرند تا جذابیت هاى پذیرش در بورس براى شرکت ها افزایش یابد.
صالح آبادى خاطرنشان کرد: مدیرعامل شرکت بورس کالا به سازمان معرفى شده است و منتظر تأیید صلاحیت ایشان از سوى حراست بورس هستیم که پس از طى این مرحله صلاحیت ایشان تأیید و رسماً معرفى مى شوند. علت تأخیر پیش آمده هم طى مراحل ادارى آن است و مشکل خاصى دراین زمینه وجودندارد.
وى در رابطه با اعطاى تسهیلات به سهامداران گفت: پیش نویس یک دستورالعمل در این رابطه تهیه شده و به بانک مرکزى ارسال شده است. پس از تأیید آن در شوراى پول و اعتبار و بانک مرکزى اعطاى ۱۵۰۰ میلیاردتومان براى خرید سهام اجرایى مى شود.
صالح آبادى در ادامه ابراز امیدوارى کرد که در اوایل نیمه دوم سال جارى ازنرم افزار جدید بورس استفاده شود.
وى گفت: اما در حال حاضر نمى توان زمان قطعى براى اجرایى شدن آن مشخص کرد. هم اکنون این نرم افزار خریدارى شده است و امکانات سخت و نرم افزارى آن آماده شده است اما براى استفاده قطعى آن و تغییر سیستم معاملات ۳ فعالیت مهم باید انجام شود. مرحله اول تست نرم افزار است. این مرحله درحال انجام است و باید قبل ازتغییر سیستم باتوجه به حساسیت بسیارزیاد آن مشکلات احتمالى آن برطرف و پس از تأیید نهایى به سیستم معاملات وارد شود تا مشکل خاصى رخ ندهد.
سخنگوى سازمان بورس گفت: مرحله دوم بخش آموزش به کارگران، کارکنان بورس شرکت CDS و کارشناسان بورس است که این مرحله هم درحال انجام است و گروهى از کارکنان سازمان بورس درحال آموزش براى استفاده از این نرم افزار هستند.
آموزش کارگزاران هم پس از تکمیل نرم افزار انجام مى شود. مرحله سوم و آخر هم ارتباط بین نرم افزار جدید معاملات «اتوس» و نرم افزار فعلى است تا اطلاعات «تردینگ» در نرم افزار جدید و اطلاعات سهامدارى در نرم افزار فعلى به هم متصل شوند. رئیس سازمان بورس ایجاد معاملات الکترونیک را مستلزم فراهم شدن زیرساخت هاى آن دانست و تأکید کرد: این فرایند نیازمند هماهنگى و آمادگى بورس، کارگزار و بانک دارد و باید این روابط بین ارکان آن تعریف شود و با مساعدت بانک ها و راه اندازى نرم افزار جدید امیدوارم این بخش مهم اجرایى شود.
به نقل از ایران
نظرات 2 + ارسال نظر
پرنده شنبه 30 تیر 1386 ساعت 14:34

سلام ، اوضاع دلتون چطوره ؟ نمیخواین بیاین یه جایی که قفلهای دلتون به راحتی باز می شه ؟.... پس یا علی www.rasanic.com

شرکت نرم افزاری Big Robo پنج‌شنبه 6 دی 1386 ساعت 11:11 http://blog.bigrobo.com/

دوست عزیز سلام

به علت علاقه اکثر وبلاگ نویسان تخصصی ، به راه اندازی وبلاگی با نام اختصاصی خود و بدون اجبار در داشتن نام دامنه هایی مانند blogfa , persianblog و غیره ، همچنین داشتن ایمیل با پسوند سایت اختصاصی خود، شرکت Big Robo سرویس جدید" سایت در قالب وبلاگ " را ارائه نموده است.
برای دریافت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمائید:
http://blog.bigrobo.com
و یا با شماره تلفن 77510844 (021 ) تماس بگیرید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد